De eerste twee dagen - Reisverslag uit Fragnée, België van Theo en Loes Hoenderdos - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen - Reisverslag uit Fragnée, België van Theo en Loes Hoenderdos - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen

Blijf op de hoogte en volg Theo en Loes

04 Juli 2017 | België, Fragnée

En dan gaat het echt beginnen. Maandagochtend half acht uit bed. De twee back packs staan al klaar. Er zijn alleen nog beschuitjes in huis, dus opeten en dan is alles gereed om te vertrekken. De buren Monique en Edwin komen nog even gedag en een goede reis wensen.
Daarna de auto starten en op weg, niet zo lang natuurlijk, naar de oude weg. Daar laten wij de auto achter onder de goede zorgen van de familie van der Aar, gespen onze bagage om en wandelen naar station Spaarnwoude. Bijna hadden we een trein eerder gehaald. Was ons schema in de war geraakt dus gewoon dertien minuten gewacht en toen kwam de trein te laat, maar wie verbaast zich daarboven over in Nederland. Even een sprintje trekken op centraal en we zaten in een van de achterste wagons richting Maastricht. De reis verliep heel voorspoedig en op de onderling afgesproken tijd, 12.04 waren wij op onze bestemming.
Volgens de planning zouden wij eerst gaan lunchen en dat hebben we dan ook gedaan.
Omstreeks een uur zijn wij op weg gegaan richting Visee. We hadden Maastricht nog maar net verlaten of de verschillende achterop komende fietsers wensten ons een Bon Camino toe. Hoevaak zal dat nog gaan gebeuren. In Eijsden hebben we de eerste keer gepauzeerd bij de kerk natuurlijk. Of was het omdat er een bankje was. Gelet op de temperatuur hadden wij wel trek in iets kouds. Maar op maandag is daar alleen de Lidl open en daar moet je direct twaalf ijsjes kopen. Dat was ons iets te gortig.
Dan maar op weg naar Visee, na nog een korte pauze kwamen wij omstreeks vier uur in Visee bij het hotel aan. Behalve dat zij daar Frans spreken, voor de rest geen verhaal.
Dan begint er een ritueel, tenminste voor Theo, even zitten dan de was doen, daarna douchen en ander kleren aan. Laten we zo zeggen Loes moest daar nog aan wennen.
Toen zijn wij Visee gaan verkennen en wat bleek op maandag is bijna alles dicht. Waar ken ik dat toch van al is het al vier jaar geleden. Toch een plek gevonden om onze eerste vakantie versnapering te nuttigen. Na een maaltijd bij de enige open Italiaan ons bedje opgezocht.
De volgende dag op weg naar Luik, kortste afstand om te lopen is 15 kilometer, maar daar doen wij op de Camino niet aan. Daar zou het 19 kilometer moeten worden.
Wij zijn nu nog luie wandelaars, want om acht uur gaat onze wekker. Even bijkomen, ochtend ritueel volgen en om kwart voor negen gaan we op pad. Na ongeveer 150 meter zijn we het café in gelopen om te ontbijten. Na het ontbijt richting de supermarkt voor de lunch.
Op weg naar Luik, eerst Visee uit, stijgend maar dat weet je als je in de Maas vallei loopt. Bijna op het hoogst punt, houdt de weg op, er staat een huis voor met aan beide kanten een ondoordringbare heg. Dan maar een omweg, langs de Maas, voor niets geklommen. Na enige kilometers de route weer opgepakt door de Belgische heuvels, prachtige omgeving.
Nadat wij de onder de snelweg door waren, gelijk links af, stond er in de route beschrijving en voor luik de meest rechtse weg aanhouden. Alleen die eindigde na honderd meter in een een struikgewas van doornenstruiken en brandnetels. Ik heb het nog enige meters geprobeerd maar was blij dat Loes jeukstop bij zich had om mij te helpen. Weer een altenatieve route genomen. Al met al bijna tweeentwintig kilometer gelopen.
Over het weer tot nu toe niet te klagen,we kwamen Luik binnnen en zagen dat het 26 graden is. Voor morgen en overmorgen staan 28 en 29 op internet.
Omstreeks half vier bij ons hotel, niet dus. De vorige kamer bewoner had kortsluiting gemaakt en nu had onze Kamer geen stroom meer. Oh. Maar niet getreurd, zij waren voor de restvolledig vol. Oh. Zij hadden voor ons in een ander hotel een kamer geboekt. Oké. Maar het ontbijt was wel in het eerste hotel. Wat bleek was het volgende hotel nog geen honderd meter verder. Wij er naar toe, keurige receptie en een kamer met 1 twee persoons bed en nog twee eenpersoonsbedden. Wij kunnen dus op allerlei manieren de nacht doorbrengen. Ook badkamer is op vier personen berekend. Na het ritueel, Loes begint er aan te wennen, nog even lekker met de benen omhoog. Na het eten en de koffie, lekker op kamer met verslag bezig.
De bovenburen gaan douchen of zo. Oké. Maar wat horen wij toch. Verrek er komt water door het plafond van de badkamer en de gang. Toch maar even naar de receptie om dit te melden.
Komen direct mee, zien het, melden we gaan naar boven en vertrekken. Enige tijd niets douchen stopt, komt medewerker van receptie met armvol handdoeken, sorry moesten eerst wachten tot persoon klaar was met douchen, mochten eerder niet naar binnen.
Hoe het verder af gaat lopen weet ik niet, maar tot nu toe hebben we al veel afgelachen.

Groetjes
Loes en Theo

• 04 Juli 2017 - 21:50

Sylvia Te Welscher:

Nu al een hel belevenis. Gekke mensen toch die Belgen ha ha. Veel plezier en pas goed op elkaar. Leuk weer om zo met jullie mee te reizen. Groetjes Sylvia.

• 04 Juli 2017 - 21:52

Hans & Anneke:

Zo, de kop eraf! De onverwachte
    gebeurtenissen geven sjeu aan de reis.
    Veel plezier daar!

• 04 Juli 2017 - 21:58

Miranda:

Wat heerlijk dat jullie op pad zijn en blijven lachen.
    Geniet er van.
    Groetjes miranda

• 04 Juli 2017 - 22:05

Maurice:

Klinkt goed! geniet er van!

• 04 Juli 2017 - 22:26

John Kossen:

Amper op weg en nu al van alles meegemaakt.blijf op koers.

• 05 Juli 2017 - 00:21

Lily:

Sjonge, wat een avontuur nu al! Leuk om net als paar jaar terug weer zo langs de lijn mee te mogen , lopen,....

• 05 Juli 2017 - 03:30

Jaap Celie:

Nou nou zal wat worden voor jullie aan het eind zijn

• 05 Juli 2017 - 07:50

Stef En Joke:

Wat een goed begin zeg! We hebben al veel aan jullie gedacht en we leven erg met jullie mee, op naar het volgende verslag!!!

• 05 Juli 2017 - 08:55

Tineke:

Hij is aan gekomen, hele fijne reis nog met veel plezier.

• 05 Juli 2017 - 13:09

Yvon En Hans:

Hoezo lekkage? Jullie wilde toch een kamer met stromend water? :-)

• 05 Juli 2017 - 15:38

Anneke:

Kop is eraf. Veel plezier

• 05 Juli 2017 - 16:24

Cor:

Hallo Loes en Theo

Even googlen en ja hoor de blog gevonden we gaan lezen en het begint al goed met het eerste verhaal.
    Cor

• 05 Juli 2017 - 20:27

Nathalie:

Jeetje wat een avontuur en jullie zijn net weg. Dat beloofd wat haha

• 05 Juli 2017 - 20:43

Guus:

Leuk om al een bericht van jullie te krijgen, veel plezier met de komende dagen.

• 06 Juli 2017 - 00:01

Anja De Rover:

Heel veel plezier op jullie sportieve reis! Jullie maken heel wat mee. Groeten, Pim en Anja

• 06 Juli 2017 - 11:36

Hella :

Hoi Theo en Loes,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! En goed Loes, dat je aan het ritueel went. Maar Theo.... misschien heeft Loes ook nog een ander ritueel in gedachte???