Zuid België , - Reisverslag uit Nismes, België van Theo en Loes Hoenderdos - WaarBenJij.nu Zuid België , - Reisverslag uit Nismes, België van Theo en Loes Hoenderdos - WaarBenJij.nu

Zuid België ,

Blijf op de hoogte en volg Theo en Loes

13 Juli 2017 | België, Nismes

Ik melde de vorige keer eetgelegenheid op valafstand. Ik denk dat ik het restaurant hier mee te kort doe. Wij waren de eerste en konden een plek uitzoeken. Maar goed ook tegen half acht zat zowel binnen als buiten vol. Het bleek een tamelijk luxe eetgelegenheid te zijn, heerlijk gegeten met camembert toe. De volgende ochtend zonder ontbijt richting Namen. Eerst richting Andenne, de eerste plaats waar een winkel is, wel 5,6 kilometer uit de richting, zeker voor Loes die twee blaren heeft geen pretje. In Andenne besloten eerst 10 kilometer met de trein en dan rest, nog 12, naar Namen lopen. In Namen zouden we een rustdag nemen, wat nu met de blaren van Loes goed uitkwam. Mooi oude stad, gezellige terrasjes en heerlijk buiten tapas gegeten alleen de koffie aan het eind ontbrak. De volgende dag, lekker gerust, de citadel bezocht, terrasje gepakt en opnieuw vreselijk gezellig tapas zitten eten. Maandag weer op weg en nu gaat het echt richting het zuiden, wel langs de Maas, Meusse zoal ze hier zeggen. Een groen gebied met prachtige vergezichten, ongelofelijk mooie panden en een schitterende natuur. Hier hebben wij de eerste mede pelgrims mogen ontmoeten. Een moeder met zoon die 1 maand gingen lopen en het plan hadden dit 3 jaar vol te houden. En een Frans sprekend ouder echtpaar, die niet verder komen dan glimlachen en Bon Camino wensen. Het weer viel alles mee, veel regen voorspeld, weinig gevallen. Als avond eten gefondued, ik schat in dat wij de man een kilo vlees kregen, sorry dat hebben wij niet gered. De volgende ochtend weer langs de Maas, maar afwisselend, over bospaden wandelen, schuifelen langs rotsblokken boven het water, langs het klooster van Leffe en de stad Dinant. Het oudere echtpaar weer gezien. Bij één van onze pauzes komen er twee bejaarden aangewandeld. Nederlanders? beginnen ze de conversatie. Hoe zien mensen dat? Staat het op ons voorhoofd, hebben we bepaalde kleding? Ik weet het niet, maar het valt wel op. Een gezellig kwartiertje met deze Zeeuwen, die nu in Weert wonen gehad. Op naar hotel in Hastière. Maps.me onze leidraad vermelde precies waar het was, dachten wij. Want daar aangekomen was er niets wat leek op een hotel, twee Belgen op de fiets melde ons dat het hotel aan het begin van de weg zat en niet aan het eind. Dus voor niets een half uur geklommen. Het hotel zag er aan de buitenkant mooi uit, wij naar binnen. Oude slonzige man hielp ons, nee geen bar open, nee geen restaurant open en laten wij om deze redenen dit hotel uitgezocht hebben. Verder op kunt u eten en drinken, ongeveer 50 meter.
Wij ons ritueel afhandelen en opknappen. Willen wij weg is er niemand meer en wat erger, zeker als je dorst heb, alles zit op slot en wij binnen. Dan maar op zijn Spaarndams, daar zit een sleutel in de deur, komen dan op terras tweede verdieping en via de brandtrap het pand verlaten. Wel sleutel mee genomen.
De aangewezen accommodatie mocht de naam kantine niet eens dragen, dus zijn we toch maar weer gaan wandelen naar het dorp, waar we heerlijk wat gegeten en gedronken hebben.
Na terugkeer bij het hotel, op omgekeerde wijze het pand betreden. De volgende morgen hoorde wij gestommel en gingen vol goede moed naar beneden voor het ontbijt. Pardon maar de baas heeft vergeten door te geven dat er ontbeten moest worden, gaat nog wel even duren. Wij dachten van niet, hebben onze tassen gehaald, ons aangekleed voor de tocht, het regende en na betaling, elke euro was er 1 te veel, het pand verlaten. In het dorp ons voorzien van warme broodjes en een lunch. Door de regen Givet bereikt hier warm gegeten want dat zit er vanavond niet in. Nog even, in verband met Loes haar blaren, gekeken of er nog openbaar vervoer mogelijk was. Maar die rijden in de zomervakan tie niet. ??? Geslapen in Mazee. Vandaag naar Nismes, iets van de route, maar 13 km wandelen, beter voor Loes haar voeten. Om 12 uur gegeten in Olloy sur Viroin. Daarna langs een aantal kampen van scouting gewandeld en nu aan het chillen in ons hotel.
Morgen verlaten wij België en zetten de tocht voort in Frankrijk.

Groetjes
Loes en Theo

• 13 Juli 2017 - 21:57

Nelleke:

Hoi levengenieters, wat klinkt het allemaal fantastisch en wat maken jullie veel mee! Balen van je blaren Loes ik hoop dat het snel zal genezen, dat loopt een stuk ontspannender. Verheug me op het volgende verslag!
    Liefs Nelleke

• 13 Juli 2017 - 22:48

Jacqueline:

Wat balen Loes. Ik hoop dat het snel beter gaat.

• 14 Juli 2017 - 08:24

Hans & Anneke:

Zo pelgrims, bijna Belgie in de pocket! Ik leef met je mee Loes maar heb begrepen dat het al weer wat beter gaat met de voeten. Op naar Rocroi in Frankrijk! Daarna nog maar 1 land

• 14 Juli 2017 - 08:52

Tineke:

Waardeloos loes. Tip afplakken met leukoplast als tweede huid . Deed henk ook en gewoon laten zitten. Nog veel loop plezier succes

• 18 Juli 2017 - 08:52

Maurice:

Soort prison break dit. Ontsnappen uit een hotel voor een biertje.

• 19 Juli 2017 - 09:36

Yvon Hoenderdos:

Wat heerlijk om dit zo samen mee te maken, zo'n glaasje drinken smaakt toch extra lekker als er zo'n verhaal aan vast zit! Jammer van de blaren maar dat komt weer goed.