De zesde week bijna ten einde. - Reisverslag uit Charolles, Frankrijk van Theo en Loes Hoenderdos - WaarBenJij.nu De zesde week bijna ten einde. - Reisverslag uit Charolles, Frankrijk van Theo en Loes Hoenderdos - WaarBenJij.nu

De zesde week bijna ten einde.

Blijf op de hoogte en volg Theo en Loes

12 Augustus 2017 | Frankrijk, Charolles

Na dat wij ons in de Auberge van Jeanette hadden opgeknapt, even relaxen en een drankje doen. Theo vraagt aan de eigenares waar de tv is, om de finale van de Europese kampioenschappen dames voetbal te kunnen kijken. Door het enthousiasme wat ik onderweg over het Nederlandse dames team, van de Fransen te horen kreeg, wilde ik wel even kijken. Geen tv, oh, maar zelf keek ze de wedstrijden via live stream. Ik op mijn iPad geprobeerd, eerste keer lukte dat niet, maar na haar hulp, op de iPad de wedstrijdkunnen volgen. Zij had in de keuken via haar pc de wedstrijd aanstaan. Het bleek dat zij een seconde of 10 na de iPad de wedstrijd zag. Dus na mijn reactie op het score verloop, zag zij de doelpunten pas. Hilarisch. Afgesproken dat ik bij elk doelpunt een biertje zou nemen en dat is gelukt. Onderwijl maakte zij een verrassings maaltijd voor ons.
Jeanette het was heerlijk, eerst watermeloen met feta, een eye opener, daarna een oven schotel met kipfilet, appel en spekjes en als afsluiting een home made crème bruléé.
Na de koffie, was de stemming dus danig dat Loes wel om de weegschaal durfde te vragen. Uitslag, Loes niet te veel afgevallen en Theo nog veel te weinig. Wat een vreselijk leuke en gastvrije Auberge. Ook Jeanette kon ons niet helpen met een accommodatie tussen haar en Le Creusot, wel was er een spoorwegstation, een kilometer of dertien verderop, waarmee je Lei Creusot kon bereiken.
Dan maar een mail naar het hotel in la Creusot, of wij een dag eerder en dan ook langer konden overnachten. Geen probleem. Toen even opgezocht of en hoe laat de treinen gingen, dit even door Jeanette laten controleren en de knoop doorgehakt.
De volgende ochtend na een redelijk Nederlands ontbijt, gaan lopen richting het treinstation.
Het was een heerlijke dag om te wandelen. De service op het station was wederom top.
Er was alleen maar een automaat, maar de hulp van de spoorweg mensen kent bijna geen grenzen. Nadat wij nog even wat waren gaan drinken en daarna plaats namen op het, dachten wij, juiste spoor, kwam de beambte dat nog even bevestigen. In Le Creusot snel het hotel gevonden, prima kamer en wasservice. Na het inleveren van de waszak een tegenvaller, het keukenpersoneel heeft de hele maand augustus vakantie, dus geen restaurant, maar er waren er nog zat open in de stad. Oké. Wij naar de MC voor een lichte lunche. Ik ben tijdens deze tocht al meer bij de MC geweest, dan ooit met mijn kinderen.
Daarna geprobeerd het centrum te vinden van deze plaats. Is niet gelukt, later hoorden wij dat ze een winkelstraat hebben van drie kilometer en dat is het dan. In de avond gegeten bij Jour en Nuit, was een beetje te Frans voor ons. Na het eten nog even wandelen en proberen een afzakkertje te halen. Neergestreken op een klein terras, bleek een Thais restaurant te zijn, maar borrelen kan altijd. Binnen de kortste keren een zeer geanimeerd gesprek in Frans, Engels en soms wat Thaise, met de eigenaar, Fransman, zijn vrouw, een Thaise, wij en de overige gasten. Thaise bier geproefd, goedgekeurd, ook na een paar flesjes. Aan het eind van de avond, gelukkig hoeven we morgen niet te lopen, kreeg Loes nog een armbandje, zodat zij hun niet zouden vergeten. Voor de volgende dag stonden op het programma, naar de kapper en een aantal boodschappen doen. Het was regenachtig, dus eerst maar eens naar de kapper, die ons gisteren door de zuster van de eigenaar van het Thaise restaurant was aangegeven. Bleek een goede kapperszaak te zijn. Ze hadden vandaag geen plaats meer en morgen alleen om half één. Maar alleen knippen. Afspraak gemaakt voor morgen. Dan naar de sport en outdoor winkel, was wel net buiten de stad, maar tijd zat en wandelen is ons niet ongewoon. Winkels gevonden en onze boodschappen gedaan. Toen terug naar de stad en lekker gelunched. Krijgt Loes bericht van Nel en Cees of wij het leuk vinden als zij op de terug weg van hun vakantie, bij ons langs komen en een nacht overblijven. Natuurlijk is dat leuk. Dan hotel regelen, wat in eerste instantie niet lukte. Wij naar ons hotel, aardige mevrouw aan de balie, gevraagd of een en ander mogelijk was. Zij kijkt en zegt ja ga ik regelen. Wij hadden onderwijl Cees aan de telefoon, zodat het redelijk snel geregeld was. Mooi en leuk, wij kijken er naar uit. De boodschappen naar de kamer en nog even de stad in. Worden wij bij de receptie staande gehouden. Eh was niet goed gegaan met de was, was niet opgehaald en het bedrijf was telefonisch onbereikbaar. Oh en nu? Zelf wegbrengen naar een andere zaak, was dichtbij, hij kon niet weg, was maar alleen. Wij op weg, wel winkelcentrum gevonden, maar geen laundry. Terug naar hotel, enigszins met een wat minder goed humeur. Oh wist ik niet, maar er is er nog één, iets verder weg. Wij met iets minder goede moed toch op weg. Gevonden, aardige mevrouw, brengt het morgen na negentien honderd uur schoon naar het hotel. Top. Avond eten gegeten bij de Thai, was heerlijk, kleine gerechtjes en niet te scherp. In totaal toch weer dertien kilometer gewandeld.
De volgende dag heerlijk geknipt bij de kapper met gebarentaal en een foto kwamen we er wel uit. Een nieuwe outfit gekocht voor Loes. Rond 16.00 uur kwamen Nelleke, Cees en de meiden aan, nadat ze geïnstalleerd en opgefrist waren even onder het genot van een drankje bijgepraat, daarna op weg naar de Thai, waar we hartelijk werden ontvangen, lekker en super gezellig gegeten en ook de dames kregen een Thais armbandje cadeau. Terug in het hotel was onze was gebracht. Na een gezamenlijk ontbijt moesten we toch weer afscheid nemen, wij wandelden verder en zij gingen op huis aan. We kunnen terugkijken op een heel gezellige avond, familie Zandvliet bedankt ! Het was top!
Wij wandelden zo'n 24 km naar Montcheau de Mimes waar we wederom een prima hotel hadden. Nog even de winkelstraat doorgelopen en een marche gespot, dachten wij. De dag erna eerst naar de winkel, was een reform winkeltje, met onrijpe bananen en water uit de Pyreneeën op weg gegaan naar La Valléé. Hier dachten we een hotel met restaurant te hebben geboekt. Onderweg kwamen we niets tegen waardoor het een sobere dag was en toen bleek ons hotel een B&B te zijn! Geen avondeten dus en ook niets op loopafstand. Helaas! De restjes nootjes en een pakje tuc maar opgegeten en vroeg naar bed. Morgen beter! Nou dat lukte, na een korte route waren we al vroeg in Charolles waar we gelijk, het was nog geen twaalf uur, door de vriendelijke receptioniste geholpen werden en direct onze kamer konden betrekken. Enigzins hongerig zijn we eerst maar gaan lunchen. Na de lunch en het ritueel gezamenlijk het verslag gemaakt.
Morgen lopen we naar Dompierre les Ormes waar we herenigd worden met Robin, Marieke en Lieke daar blijven we een week en gaan ons beraden over de volgende stappen.

Loes en Theo

• 12 Augustus 2017 - 17:36

Maurice En Yasmin:

Allen hollanders gaan thais eten in frankrijk :p
    Wij moestenhet in oostenrijk ook een avond zonder eten doen, wij teerden op een restje geplette bramen en een muesli bol. Gelukkig alweer ingehhaald.
    Geniet er van, groeten vanuit een zonnig budapest!

• 12 Augustus 2017 - 20:14

Nelleke:

Jullie bedankt! Wij vonden het ook super gezellig.
    Heel veel plezier de komende week, geniet lekker van elkaar!
    Liefs van ons.

• 13 Augustus 2017 - 12:42

Jacqueline:

Wat leuk weer om te lezen. En wat een gezelligheid al die familie die langs komt. Geniet lekker van jullie kleinkind. Groetjes

• 13 Augustus 2017 - 14:22

Stef En Joke:

Wat een leuk idee van die "kleine" zus van je! En wij zijn erg benieuwd hoe jullie avontuur verder gaat, maar eerst heel erg genieten van kinderen en kleinkind!! We duimen voor heel mooi weer en wensen jullie een super fijne week toe! Groetjes uit een bewolkt amstelveen....

• 14 Augustus 2017 - 15:23

Hans & Anneke:

Hi lopers,
    Fijn om weer omringd te worden door familie!
    En een week lang tijd om wat aan die verloren kilo's
    te doen en het lichaam weer op verhaal te laten komen.
    Veel plezier maar weer!

• 14 Augustus 2017 - 15:23

Hans & Anneke:

Hi lopers,
    Fijn om weer omringd te worden door familie!
    En een week lang tijd om wat aan die verloren kilo's
    te doen en het lichaam weer op verhaal te laten komen.
    Veel plezier maar weer!

• 16 Augustus 2017 - 11:15

Miriam:

wat een heerlijke verhalen!!!

• 16 Augustus 2017 - 13:08

Mitch En Hella:

Wat ontzettend leuk dat Nelleke en Cees jullie kwamen opzoeken. En wat fijn om jullie belevenissen te lezen, compleet met ups en downs, zo maken we de reis een beetje met jullie mee.
    Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie op Tenerife. Prachtig eiland zoals jullie weten, waar we veel gezien hebben.(met dank aan jullie boekje!)
    Groetjes van ons :)